1. Definities 

1.1 Verhuurder: The Smooth Booth, Groningen, KVK: 93018258. 

1.2 Klant: degene met wie The Smooth Booth een huurovereenkomst is aangegaan. 

1.3 Partijen: The Smooth Booth en klant gezamenlijk. 

2. Toepasselijkheid algemene voorwaarden 

2.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens The Smooth Booth. 

2.2 Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen. 

2.3 Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit. 

3. Prijzen 

3.1 Alle prijzen die The Smooth Booth hanteert zijn in euro’s, exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen. 

3.2 Indien gratis parkeren niet mogelijk is en de parkeerkosten boven de €15 uitkomen dan worden deze kosten volledig doorberekend aan de klant. 

3.3 Er dient een minimale aanbetaling voldaan te worden van €50 om de boeking te bevestigen. Het volledige bedrag dient minimaal 14 dagen voor de boekingsdatum voldaan te worden. Zakelijke klanten hoeven geen aanbetaling te voldoen. 

3.4 Alle prijzen die The Smooth Booth hanteert voor zijn producten of diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan The Smooth Booth te allen tijde wijzigen. 

3.5 De prijs met betrekking tot een dienstverlening wordt door The Smooth Booth vastgesteld op grond van de door de klant gekozen pakketten. 

3.6 De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke tarieven van The Smooth Booth, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief is overeengekomen. 

3.7 Onbeperkt printen is berekend op 200 gasten en 4 uur gebruik. Indien er meer gasten en uren worden verwacht kan het zijn dat er extra papier in de prijs wordt berekend om op deze manier onbeperkt printen te kunnen garanderen. 

3.8 Reserveringen kunnen tot 30 dagen voorafgaand aan de boekingsdatum kosteloos geannuleerd worden. Binnen 30 dagen wordt de aanbetaling niet gerestitueerd. 

3.9 Het aanbetalingsbedrag kan 29 dagen voorafgaand aan de boekingsdatum niet meer worden gerestitueerd en weerspiegelt het werk dat we inmiddels al hebben gedaan voor de reservering en de boekingen die we hebben gemist door het vasthouden van deze datum. 

4. Gevolgen niet tijdig betalen 

4.1 Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is The Smooth Booth gerechtigd in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend. 

4.2 Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan The Smooth Booth. 

4.3 De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. 

4.4 Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag The Smooth Booth zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan. 

4.5 In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van The Smooth Booth op de klant onmiddellijk opeisbaar. 

4.6 Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door The Smooth Booth, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan The Smooth Booth te betalen. 

5. Opschortingsrecht 

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten. 

6. Verrekening 

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan The Smooth Booth te verrekenen met een vordering op The Smooth Booth. 

7. Garantie 

Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor The Smooth Booth enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting. 

8. Uitvoering van de overeenkomst 

8.1 The Smooth Booth voert de overeenkomst naar beste inzicht, vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit. 

8.2 The Smooth Booth heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden. 

8.3 De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot door de klant. 

8.4 Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat The Smooth Booth tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst. 

8.5 Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat The Smooth Booth tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant. 

8.6 De photobooth heeft de volgende afmeting: 110cm B x 200cm L x 205 cm H, indien geïnstalleerd. Tijdens de bouw is een hoogte van 200 cm vereist en een oppervlakte van minimaal 2 vierkante meter. 

8.7 Minstens 30 minuten voordat de huurperiode begint, komt de medewerker van The Smooth Booth aan om op te zetten. In de praktijk is het vaak eerder op de dag. 

8.8 Het is de klant zijn verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de locatie ermee heeft ingestemd dat The Smooth Booth aanwezig is op hun locatie en op het afgesproken tijdstip. Dit houdt ook in dat er toegang is tot de locatie en voldoende ruimte. Er dient een stopcontact te zijn binnen 5 meter van waar de diensten moeten zijnmoeten worden geleverd. Indien er voor The Smooth Booth onvoldoende ruimte is om op te zettende installatie uit te voeren, wordt toch het volledige huurbedrag in rekening gebracht. 

8.9 Het is klant zijn verantwoordelijkheid om The Smooth Booth op de hoogte te stellen van omstandigheden waardoor het opzettende installatie langer kan duren. Deze kunnen omvatten, maar zijn niet uitputtend; naar boven gaan, grote afstand van losplaats naar opstelplaats, beperkte toegang. Als we hier niet van op de hoogte zijn en de installatie langer duurt dan normaal, kan uw huurperiode worden verstoord. 

8.10 De huurperiode is voor een vaste periode, meestal 3 of 4 uur, maar zoals gespecificeerd in het boekingsformulier en zoals eerder overeengekomen door beide partijen. Bovendien dekt dit de installatietijd van 30 minuten en de inpaktijd van 15 minuten. Het gebruik begint op de afgesproken tijd en eindigt op de afgesproken tijd in het boekingsformulier, tenzij vanwege technische problemen door toedoen van The Smooth Booth, dan kan er worden afgeweken van deze tijden zodat de boekingsperiode overeenkomt zoals is afgesproken. 

8.11 Als klant zijn evenement te laat begint, is onze huurperiode nog steeds voor de overeengekomen periode en tijden, tenzij we overeenkomen om extra uren te voorzien volgens onze toevoegingen. 

8.12 We hanteren een bruikbare periode van 80% van de overeengekomen huurperiode. Dit zodat eventuele technische storingen opgelost kunnen worden. 

8.13 Mocht door een technische storing de bruikbare periode van 80% niet behaald worden, dan is The Smooth Booth niet aansprakelijk voor eventuele immateriële schade. Wel wordt het volledig overeengekomen bedrag binnen 30 dagen gerestitueerd. 

8.14 Een printerstoring valt niet binnen de garantie van 80% bruikbare periode. Bij een storing met de printer die wij niet kunnen oplossen kun je geen aanspraak maken op een restitutie. We Verhuurder printen de beelden achteraf en sturen deze kosteloos per post toe. 

8.15 Wij sturen de gemaakte beelden via SMS en e-mail na afloop van het evenement. De beelden worden opgeslagen en verstuurd zodra wij de photobooth met het internet verbinden. 

8.16 Het online fotoalbum is minimaal tot 3 maanden na het evenement beschikbaar. Alle foto’s worden na het evenement ook per e-mail en een Dropbox link naar de klant verstuurd. Voor Door een betaling van €29,99 is het online fotoalbum een heel jaar beschikbaar. 

9. Informatieverstrekking door de klant 

9.1 De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan The Smooth Booth. 

9.2 De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover die uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeien. 

9.3 Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert The Smooth Booth de betreffende bescheiden. 

9.4 Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door The Smooth Booth redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant. 

9.5 Het is de klant zijn verantwoordelijkheid om de contactgegevens, het adres, de naam en de postcode van de locatie te verstrekken. We eisen ook dat de locatie redelijke toegang biedt voor het laden/lossen en geschikte parkeergelegenheid totdat de apparatuur is gelost. Als het parkeren voor laden/lossen beperkt is, bent u aansprakelijk voor eventuele boetes die optreden als gevolg van en of het zoeken naar een geschikte locatie. The Smooth Booth kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele fouten of vertragingen als gevolg van onjuiste of ontbrekende adresgegevens. 

10. Vrijwaring 

De klant vrijwaart The Smooth Booth tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door The Smooth Booth geleverde producten en/of diensten. 

11. Klachten 

11.1 De klant dient een door The Smooth Booth geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen. 

11.2 Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant The Smooth Booth daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 één maand na constatering van de tekortkoming(en), op de hoogte te stellen. 

11.3 De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming(en), zodat The Smooth Booth in staat is hierop adequaat te reageren. 

11.4 De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen Ppartijen. 

11.5 Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat The Smooth Booth gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen. 

12. Ingebrekestelling 

12.1 De klant dient een ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan The Smooth Booth. 

12.2 Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling The Smooth Booth ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt. 

13. Hoofdelijke aansprakelijkheid klant 

Als The Smooth Booth een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan The Smooth Booth verschuldigd zijn. 

14. Aansprakelijkheid 

14.1 The Smooth Booth is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid. 

14.2 Indien The Smooth Booth aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een de overeenkomst. 

14.3 The Smooth Booth is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden. 

14.4 Indien The Smooth Booth aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps) aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft. 

14.5 Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting. 

14.6 The Smooth Booth kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor omstandigheden waardoor The Smooth Booth uw evenement niet kan bijwonen; deze kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot, zware weersomstandigheden, verkeersvertragingen, pech met onze voertuigen, ziekte of defecte apparatuur. In het geval dat we uw reservering niet kunnen bijwonen of vervullen vanwege gebeurtenissen buiten onze controle, zullen we zo snel mogelijk contact met u of de locatie opnemen. In deze gevallen is onze aansprakelijkheid beperkt tot het terugbetalen van al het betaalde geld. 

14.7 Klant is aansprakelijk voor alle schade aan het gehuurde, tenzij Klant bewijst dat de toedracht van de schade aan The Smooth Booth en/of aan personen voor wie The Smooth Booth verantwoordelijkheid en/of aansprakelijkheid draagt, waartoe in elk geval zijn personeel wordt gerekend, of dat de klant aantoont dat hem met betrekking tot het ontstaan van die schade geen schuld treft. 

15. Vervaltermijn 

Elk recht van de klant op schadevergoeding van The Smooth Booth vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek. 

16. Recht op ontbinding 

16.1 De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer The Smooth Booth toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt. 

16.2 Is de nakoming van de verplichtingen door The Smooth Booth niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat The Smooth Booth in verzuim is. 

16.3 The Smooth Booth heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien The Smooth Booth kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen. 

17. Overmacht 

17.1 In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van The Smooth Booth in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan The Smooth Booth kan worden toegerekend in een van de wil van The Smooth Booth onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van The Smooth Booth kan worden verlangd. 

17.2 Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook – doch niet uitsluitend – gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen. Ook valt het laten repareren van onze photobooth door geleden schade van een voorgaande boeking tot overmacht. Reparaties worden uitgevoerd in de Verenigde Staten en door lange verzend- en reparatietijden kan het zijn dat de photobooth niet op tijd terug is. 

17.3 Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor The Smooth Booth één of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat The Smooth Booth er weer aan kan voldoen. 

17.4 Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden. 

17.5 The Smooth Booth is in een overmachtsituatie geen enkele (schade) vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachttoestand enig voordeel geniet. 

18. Wijziging van de overeenkomst 

Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen Ppartijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan. 

19. Wijziging algemene voorwaarden 

19.1 The Smooth Booth is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. 

19.2 Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd. 

19.3 Grote inhoudelijke wijzigingen zal The Smooth Booth zo veel mogelijk vooraf met de klant bespreken. 

19.4 Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen. 

20. Overgang van rechten 

20.1 Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen Ppartijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van The Smooth Booth. 

20.2 Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek. 

21. Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid 

21.1 Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan. 

21.2 Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat The Smooth Booth bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had. 

22. Toepasselijk recht en bevoegde rechter 

22.1 Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing. 

22.2 De Nederlandse rechter in het arrondissement waar The Smooth Booth is gevestigd / praktijk houdt / kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft. 

Opgesteld op 9 juni 2024